Jak vypadají přepravní štítky?

Žádná zásilka se neobejde bez přepravních štítků, které identifikují daný balík. Jen díky nim může být balík doručen do správných rukou nebo výdejního místa. Nejčastěji má štítek formát A6 a měl by být nalepen na největší ploše balíku a vytištěn na kvalitní tiskárně, která má dostatečné rozlišení na to, aby byl čárový kód na štítku čitelný pro čtečky.

Jak se liší přepravní štítky?

Každý dopravce má jiný štítek, takže nenajdete v Evropě dva dopravce, kteří by měli stejný štítek. V případě Pošty bez hranic se můžete setkat s několika typy přepravních štítků.:

Štítky Pošty bez hranic

  • Obsah: Obsahují pouze základní informace o zásilce, které nám umožní zásilku identifikovat. Na našem třídícím depu tuto zásilku zvážíme, změříme a přelepíme štítkem cílového dopravce. (např. štítkem přepravce Cargus, DPD či Slovenské Pošty). Štítky Pošty bez hranic jsou stejné pro všechny dopravce i státy. Je tak velmi jednoduché je identifikovat a snadno třídit ve Vašem skladě, kde nemusíte pro každou zemi vyčleňovat speciální prostor ani ji vážit. Zásilky nám předáte najednou, o třídění a vážení už se postaráme my.
  • Generování v klientském účtu: Štítky si můžete vygenerovat snadno prostřednictvím klientského účtu. Využít můžete formát A6 nebo tisk na A4 (po 6/9 na stránku)
  • Nově si můžete nastavit, zda chcete zobrazit na štítku informaci o dobírce nebo ne. Nastavit si tuto možnost můžete v Klientském účtu.

Štítky cílového přepravce

  • Obsah: Tyto štítky se liší do štítků Pošty bez hranic. Každý dopravce má svůj specifický štítek, který obsahuje jiné údaje.
  • Generování v klientském účtu: Tyto štítky nelze generovat prostřednictvím klientského účtu.
  • API: Štítky cílového dopravce jsou odesílány prostřednictvím API. Využíváte-li API napojení, můžete tisknout přímo štítky cílového dopravce (je možno využít i u některých platforem). Data o zásilkách ale musí obsahovat údaje o hmotnosti zásilky, které jsou dopravci vyžadovány. Možnost generovat štítky cílového dopravce podléhá schválení a povolení, stačí napsat na naši infolinku.

Štítky zpětné logistiky

Štítek nepřevzaté zásilky
Zpětný štítek

Těmito štítky jsou označeny zpětné zásilky, které směřují od zákazníka vracejícího zboží, přes naše depo zpět do e-shopu.

Zpětný štítek odesílatel nalepí na zásilku a předá dopravci na výdejním místě nebo prostřednictvím boxu. Doprava je hrazena e-shopem, kterému zákazník vrací zásilku (vrácení zboží nebo reklamace). Tyto štítky lze v tuto chvíli generovat pouze prostřednictvím API a dostupné jsou pouze pro vybrané dopravce (německé DHL, Rakouskou poštu, BOXNOW a polské Paczkomaty). Tyto zásilky jsou doručovány na naše zpětné adresy a následně na depo Pošty bez hranic. Pro aktivaci zpětných štítků je třeba kontaktovat naši infolinku.

Na našem depu všechny zpětné i nepřevzaté zásilky zaznačujeme a opatřujeme novým štítkem, díky němuž můžeme doručit zásilku zpět do skladu našich klientů nebo je připravit k osobnímu odběru.

Tisk štítků v PDF i ZPL

V klientském účtu můžete generovat štítky pouze do formátu pdf a následně je pak tisknout. Využíváte-li pro tisk štítků tiskárnu na štítky a chcete zrychlit jejich tisk, můžete využít formátu ZPL (Zebra Programming Language). V tomto formátu získáte štítky, máte-li API napojení nebo přes některou z e-shopových platforem či jiných integrací. Formát ZPL zkracuje dobu od zahájení přenosu dat až po zahájení tisku. Bližší informace najdete v naší API dokumentaci

Je-li štítek vytištěn nekvalitně (např. na špatný papír, barva se rozmazává), může se stát, že čtečka štítek nepřečte. Zásilka je označena za chybnou a musí být načtena ručně. Může dojít ke zpoždění a její zpracování je účtováno s příplatkem.

Poslední články